Thuis

Vandaag is het de eerste vrije dag.
Maar dan ook echt vrij na 6 jaar middelbare school.
Gisteren had ik mijn allerlaatste examen en 22 mei om half vijf was ik dan eindelijk klaar met mijn middelbare school, na me 3 uur over een biologie examen te hebben gebogen.
Ik heb vandaag mijn kamer eens goed opgeruimd en wat voor mezelf gekocht, maar daar gaat dit bericht natuurlijk helemaal niet over.
Sinds gisteren heb ik eindelijk tijd om na te denken over de reis van twee weken naar Tanzania die ik ga maken. Natuurlijk weerhield al het leerwerk me er niet van om over Tanzania en het vrijwilligersproject na te denken de afgelopen weken. Wat staat me te wachten? Hoe zijn de inwoners? Hoe ziet het gebied eruit? Hoe is de zorg voor zieken daar?
Over een tijd vlieg ik naar Arusha, een grote stad in Tanzania, waar ik deel ga nemen aan een vrijwilligersreis over Geneeskunde met andere vrijwilligers. De perfecte reis, omdat ik dit jaar helaas uitgeloot ben voor Geneeskunde aan het Erasmus MC. Natuurlijk een grote teleurstelling. Mijn enthousiasme en ambitie om arts te worden zijn hoger dan mijn overgangscijfers... Maar volgend jaar probeer ik het gewoon opnieuw!
Ik stel me Arusha voor bestaande uit zanderige wegen, met langs de weg huisjes en kraampjes vol verse groenten en fruit en (handgemaakte) spullen. De inwoners moeten vast wel buitenlanders gezien hebben, maar ze zullen het wel interessant vinden dat er weer zo'n groep komt helpen en andersom vind ik het ook interessant om te zien hoe zij leven.
Ik verwacht de ziekenhuizen als grote zalen waar veel bedden naast elkaar zitten en waar het vrij onhygiënisch is. De hitte zal het er ook niet beter op maken. Ik denk dat artsen daar niet erg persoonlijk zijn, omdat ze simpelweg geen tijd hebben voor iedereen.
Verder kijk ik uit naar de Medical Outreach die we gaan maken: naar afgelegen dorpjes waar amper artsen komen. Wel spannend natuurlijk.
Aangezien mijn interesse vooral ligt bij chirurgie kijk ik al uit naar de Surgery Workshop! Al heb ik gelezen dat we dan alleen stukken vlees snijden en hechten.
Wie weet ontdek ik dat mijn interesse heel ergens anders ligt, ik krijg genoeg andere workshops, waaronder Pre & Post Natal Care, Hygiene Training, Traditional Drumming and Dance woehoe!

Dat was mijn korte en niet veel zeggende bericht voor nu!
Ik kan niet wachten tot ik de volgende berichten post.

Liefs,
Laura

Reacties