Maandag


Sinds gisteravond is de groep van 11 compleet! 
Hij bestaat uit zes Amerikanen, drie Colombianen, een andere Nederlander en ik. 

's Avonds brak de sleutel van een Amerikaanse jongen in het slot waardoor zijn bagage nog in de kamer lag, gelukkig is dat vandaag geregeld.

Vanochtend wilde ik een lekkere douche nemen, maar er kwam geen water uit de kraan en dus ook niet uit de douche. Na het ontbijt hadden ze het water gelukkig gepompt waardoor ik toch nog mijn haar kon wassen! Het was 5 minuten warm en daarna werd het koud, maar ja1

Verder gingen we 's middags naar twee kleine ziekenhuizen waar veel bevallingen worden gedaan (in de ene een stuk of tien per dag). We kregen bij elk een korte rondleiding, maar de arts praatte nogal zacht. We komen er in ieder geval nog terug voor meer workshops!
Het laatste ding (really exciting): met drie meisjes en de supervisor gingen we naar een klein event vlakbij ons hostel waar live muziek gemaakt werd. Plots rende er allemaal kleine kinderen op ons af en begonnen met ons te dansen. 
Nogal overweldigend, maar zo een leuke ervaring!!
's Avonds zijn we met de Amerikanen de keuken ingesneakt en hebben geprobeerd om net zoals onze "Mama" van het gasthuis zelf zulke lekkere thee te maken, dat was toch aardig gelukt :)

Ik zal nog wat vertellen over Tanzania in het algemeen: er is geen politie of ambulance, dus alles moet zelf worden opgelost en de bus remt vaak hard en iedereen rijdt gevaarlijk. (Geen zorgen, het gaat voor zover allemaal goed.) 
Inwoners zitten veel langs de weg of werken of dragen grote manden met bananen of takken op hun hoofd. Langs de wegen zijn veel huisjes zijn veel verlichting en cola borden met namen. Ook veel nep-merken als Vodacom (ipv Vodafone denk ik). Als we met alle "blanken" (mzungus) is de bus zitten word je vaak aangestaard door mensen. 
De kleuren van de huizen en de lucht zijn heel anders en mooi. 
Ten slotte zijn de maaltijden enorm. Ik dacht dat we van een schepje rijst met groenten maar moest overleven, maar dat is dus niet het geval. Je bord wordt volledig vol geschept! We krijgen soms als ontbijt ook mandazi's. Een soort gefrituurde deeg-driehoeken met specerijen (onder andere anijs), heel lekker!,
Hier verhonger je in ieder geval niet zomaar!


Kwaheri!


 


Reacties