Dinsdag

Mambo,

Dus... een nieuwe dag die mistig begon.
Gisteravond was ik door het maken van thee en de kaartspelletjes niet al te vroeg naar bed, dus uit bed komen was niet heel makkelijk.
We hadden eerst op kantoor een Swahili les, waar we begonnen met zingen.
Hujambo
Hujambo bibi
...
En dan nog meer, maar dat ben ik al weer vergeten.
(Translation: Hoe gaat het? Hoe gaat het meisje?)
De mevrouw die les gaf, Victoria, was goed en enthousiast in lesgeven en we hebben leren groeten (Mambo/Salama) en ons leren voorstellen (mimi ni voluntia - ik ben een vrijwilliger).

Na de lunch gingen we naar het Mount Mera Hospital, dat een stuk groter is dan de vorige twee ziekenhuisjes. Hier kregen we informatie over HIV, Aids en Tuberculose. Het wordt in het Engels gegeven en daarom snapte ik helaas lang niet alle termen, maar ik heb toch wat geleerd!
Het ziekenhuis is licht blauw en wit en in de natuur, net een soort park. Alles is hier sowieso een en al natuur met kleine huisjes. De natuur bestaat veel uit bananenbomen, mais en stroompjes water. De heuvelachtige bergen maken het alleen maar mooier.

In de supermarkt kochten we snacks en ik heb mayonaise gekocht voor Amerikanen die geen mayonaise met friet willen eten, voor als we nog een keer friet gaan eten. Ze moeten het toch een keer leren, haha!
Verder zijn we 's avonds weer naar het veldje gegaan van gisteren vlakbij het hostel, waar een Nieuw-Zeelander elke avond agressieve en hysterische toespraken houdt over Jezus en God en dit en dat. De manier waarop is niet mijn ding.
We zaten in het gras en toen kwamen alle kinderen naar ons toe om te praten in Swahili, wat ik inmiddels alweer was vergeten natuurlijk. Ze waren heel vrolijk en grappig en wilden graag high-fives van iedereen.

Dat waren de hoogtepunten van vandaag!
Kwaheri, Laura!
Op het veldje met de kinderen. Ik met het roze petje van Beck.

Reacties