Discovering Arusha

21 oktober
Gisteren besloten we (Rik, Priscilla, Marilene, Lena en Kathi) door de moeheid weer een rustdag te houden. We worden op een of andere manier standaard wakker om 07:00. Toch probeerde ik wat uit te slapen tot 10:00. We maakten als lunch spiegeleieren en dan kom je er pas echt achter hoe erg je hartig eten mist! We eten zowel als ontbijt en lunch ZOET.
Daarna gingen we met de dalla dalla naar Sanauari (Arusha) waar we Kathi en Lena tegenkwamen en gingen we op naar de Masaai Markt. Dit zijn overdekte, volgestouwde winkeltjes achter elkaar, vol souveniertjes. Jammer is dat alles op elkaar lijkt. Iedere verkoper zegt iets als "mambo" "mzungu" "come here please" "friendly price" etc.
Aangezien ik hou van (soms nutteloze) souvenirs shoppen heb ik alvast twee dingen in the pocket. Ook een mooie armband.
We dronken een te zoete milkshake in een enigszins westers café en daarna werd ik misselijk. 's Avonds voor het eten belde ik nog met mijn moeder, keek na het eten in bed twee afleveringen van een serie en viel rond half negen alweer in slaap.

Maar nu over vandaag!
Sinds gisteren en dat gold ook voor vandaag, voelde ik me niet lekker: moe, gerommel in mijn buik en ik... ja zelfs ik, mis thuis toch een beetje. Dat kan ook niet anders en ik kan ook niet tegen het blog gaan liegen, want deze kanten horen er ook bij.
Ik ging met twee anderen naar een zwembad waar ik verder niet zoveel van verwacht had. Dat bleek toch een paradijs te zijn! We liepen het hek door en zagen al gelijk schildpadden en een grote krokodil. Toen liepen we verder een soort enorme tuin in met enorm luxe lodges en enorm veel dieren, ik zal ze even opnoemen (krokodil en schildpadden hebben we al gehad):
Zebra
Gnoes
Grote vlinders
Apen
Vogels (groot)
Pauw

Het is dan ook €220 per nacht hoorde ik. Maar zo rijk zijn we niet en daarbij hebben we al een slaapplek, dus gingen we er lunchen en zwemmen. En ik viel nog in slaap met muziek op in de zon op een bedje. Een lekker dagje, even erop uit!
Op de terugweg in de dalla dalla kreeg ik mijn eigenlijke wisselgeld voor de rit niet terug. De man wilde het niet geven. Ik was moe en vooral zo geïrriteerd van die man dat ik bleef aandringen en toen kreeg ik toch mijn geld terug, woehoeee!

Mooie overwinning toch?
Liefs, Lauw

22 oktober
Vandaag zijn we naar het Natural History Museum gegaan in de stad (pappa kan trots zijn met dit culturele uitje).
Het bestond uit een paar gebouwen met daarin ingelijste foto's van dieren met Word-getypte teksten in Swahili en Engels.  Ook uit beelden van Neanderthalers en meer van dat soort knapperds. Vervolgens kwamen we terecht in een schuur vol opgezette koppen van antilopes, buffels en meer van deze soorten. Het was ook gelijk de werkplaats. We kwamen ook langs een bak met levende slangen, waar Rik bijna van zn stokje ging en langs visjes en schildpadden. Ten slotte zagen we ook een opgezette leeuw en zebra, de hoogtepunten!
In het internetcafe belde ik ein-de-lijk met Lenka en Joëlle wat heel fijn was. Ik probeerde ook de moeder van het vorige gasthuis te vinden, maar omdat ik alleen via mail contact kreeg met haar was de communicatie niet erg goed en kwam ik te laat aan bij het restaurant waar we 's middags af zouden spreken. Ik liet een briefje voor haar achter dus volgende week opnieuw proberen!
Vandaag is helaas de laatste avond met Marilène dus we gaan er een leuke avond van maken.
Liefs, Laura
---
Ezel, ezel, zebra



National History Museum

Reacties